16 Feb.2009- misi d tioman








Sebenarnya aku baru balik dari misi di pulau tioman. Tapi sebelum tu.. cerita perjalanan aku menuju ke jeti di mersing. Pukul 6.30 am kami telah berkumpul di kawasan tempat kerja..cek2 nama dan peralatan. Tepat pukul 7.00 am bas kami bergerak menuju keMersing. Sebenarnya aku ni fobia naik bas..aku tak tahan lah...mabok tau...tapi aku gagahkan jugak.Perut aku sebenarnya kosong gak..sebab takut nak makan.Dalam bas aku gelisah..dahlah bas tu sekejap kekiri..sekejap kekanan.mengikut alunan jalan yang berliku2..aku semakin gelisah...bilalah nak sampai di mersing niii..lebih kurang 2 jam perjalanan..aku sampai gak di jeti mersing..tapi badan aku dah rasa semacam jer...perut aku mual..aku pun cari port..nak aku keluarkan segala angin yang berputar didalam perut aku nii...lepas tu lega sikit....tapi aku still risau...lepas ni nak naik feri lak...2 jam lagi...aku tabahkan ati gak...setelah berada dalam feri..ia pun meluncur ke destinasi...alhamdulilah..aku tak mengalami ganguan..steady jer...akhirnya sampai gak ke pulau tioman...Disana telah ada beberapa bas yang menanti kami untuk membawa kami ke Berjaya resort.Bilik telah disediakan untuk kami...aku pun tak mengambil masa panjang.terus kebilik dan cari katil terus buumm....malam ada discussion..petang nanti free activiti dan au ambil beberapa view di sana....teman2 nikmatilah bersama yaa....

2 comments:

BudAk hijAu said...

warggghhhh!!cm menarik...

anaz said...

Alo budak hijau
ehhh..memanglah menarik...tertarik..anyways tq beb..lawat laman ni..