6 okt 2008 - Hari raya dlm ingatan


Kita telah merayakan hari raya aidil fiteri yang jatuh pada 1 0kt 2008.Pada kekeawan semua saya mengucapkan selamat menyambut hari raya maaf zahir dan batin seandainya ada kata2 yang menyinggung perasaan.Mengenai persiapan..kami sekeluarga menyediakan secara sederhana sahaja..maklumlah...sampai subuh raya..baju kami sekeluarga baru siap dijahit..x sempat basoh lagi..pakai terus dan di pagi raya tu jugaklah kami sekeluarga bergerak pulang kekampong halaman..alhamdulilah.. sebelum time solat sunat aidil fiteri kami tiba di kampong..lepas siap solat...biasalah..kami sekeluarga bermaafan dan keluarlah sampul duit tuu...sebelah petang kami bergerak kerumah sanak saudara di sekitar pontian dan kluang..ooo penat gilerr..memandu..disini jugak ada satu peristiwa berlaku iaitu kereta aku termasok kedalam parit ketika mengundurkan kereta untuk pulang selepas berhari raya di rumah kawan di parit tengah pontian.Ketika tu suasana gelap dan biasalah aku pun bukan femiliar sangat area tuuu..undur punya undur..tetiba kereta aku terjongkit dihadapan...alamak tayar belakang keta aku dah tercebur kedlm parit....apalagi aku suruh family aku kuar dari keta dan di bantu orang disitu utk mengggangkat belakang keta aku dan...puuuhhh..lega dapat lepas.Apalah org tu..letaklah lampu kat area gelap tepi parit tuu..nasib baik parit tu tak besar dan dalam..klu x...ooo nahas jer..keta aku ok..x ada yg koyak atau calar....aku baru anta cat keta tuu...legaaa..sejarah dalam idup aku, keta masok parit...SO hati2 memandu...

2 comments:

Anonymous said...

erk..
beta nk ckp something..
beta suka warna tema baju raya ur family..
nice ler..

anaz said...

emm..banyak2 terima kasih bunga...semua tu my MEM punya idea..dia beli kain saya bayar..dan dia sendiri yg design and jahit....kita org pakai jer....hehhe